Topp-lista 2010

Ok, eftersom jag äääälskar att kolla andras topplistor på årets projekt så kommer min egen här idag :) Roligast när jag går igenom bilderna är att se att det faktiskt är lite utveckling som skett, något man inte tänker på annars, eller hur?
I dagarna är det hela TRE år sedan jag kom i kontakt med scrapbooking på Hildas Rum när jag letade pysselprojekt till en av mina döttrar som fyllde år. Det dröjde typ en KVART så åkte jag dit för min egen skull och handlade igen och igen och igen;) Angelica som har Hildas Rum har sparat ett av mina allra första kort, två olika papper, ett målat motiv och hela TVÅ pyttesmå hjärtbrads som dekoration:) Hennes underbara kommentar om min svulstiga utsmyckning på den tiden:
- det var liksom lite "hej här sitter vi" över de där små bradsen?
Ha ha, klockrent!! Ska se om jag kan plåta det där stackars kortet och visa någon gång så får ni se.

Snart är det dessutom ETT ÅR sedan jag startade bloggen! Så roligt det har varit!! Galet glad över de härliga människor jag mött genom bloggvärlden - att jag inte satte igång tidigare!

Min lista 2010:

Först kortet till min äldsta dotter Saga när hon fyllde för ett år sedan. Jag hade just blivit kär i retro-punchen men inte riktigt hittat "min" stil med blommorna:



Här börjar blommorna bli "mina" och formatet å kortet är i favoritstorleken. Det här kortet vann jag en utmaning med på Wetterscrappen, jag blev helt tokigt glad!!:



Första nya kortvikningen, inte så avancerad men ändå:)




Runt kort, jättekul och kändes väldigt annorlunda när man skulle tänka disposition:



Kort till en man, alltid svårt tycker jag! Här fick det bli enkelt kort med en cool mc till en cool 55-åring:



Här nedan kommer två kort som kanske varit extra typiska för 2010, tjocka blom-band-bling-högar och med Crea Diem-papper:



Mo Manning, ursköna stämplar!!:



Bara tvungen att ha med ett av mina favvo-stämplar ever!! Jag smäller av vad god hon är den gamla Magnoliastämpeln med typ två hårstrån och krakiga tunna ben;) Måste man inte bara älska den?



Två Grattiskort till män i olika stil, det sista även mitt första DT-kort för Vilda Stamps:





Ett julkort får vara med på listan:



Raring-mormor!!



Helt annan typ av kort för att vara mig, jättekul att göra!:



Testade vimplar för första gången:



Älskade krakiga gamla Magnolia:))



Till min kära, kära syster..



Pillig att måla, men väääldigt kul! Himla stolt över att vinna Magnolia Down Under Challenge med den här sjöjungfrun:



Sist och nyss, kortet till min bästa Mia:)




Det var det! Hörs snart, kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Duktigaste, finaste du!!! Vissa har jag ju sett, men andra var nya för mig. Helt otroligt hur skickligt du komponerar ihop färger och dekorationer till små konstverk! Och en mästare på färgläggning är du ju precis hela tiden. Du är bäst, helt enkelt - på alla sätt och vis!:) Poss

2011-01-08 @ 13:52:53
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Det är alltid kul att se någon lista sina favoriter. Du har gjort så många galet fina kort under året och jag gillar alla dina dekorationer!

kram Annika

2011-01-08 @ 13:59:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Linda - Pysselbus

Gumman, det här är ju en läskigt snygg radda med kort! Såg faktiskt några kort jag inte sett förut... Lika läckra de som allt annat du gör!



Stor kram och god fortsättning på det nya året!

Linda

2011-01-08 @ 15:41:05
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Maritha

Men OJ OJ,helt galet snygga kort och jag blir rent kär i hela högen.....du är ju bara så duktig att man storknar jösses Du har en skön stil och det blir så otroligt fina kort att man skulle vilja lifta vartenda ett av dom,men nu får man ju inte till det som du gör så det är lika bra att låta bli...=)



Ha en skön kväll vännen

kram till dej

2011-01-08 @ 16:19:36
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej på dig vännen !

Så många fina alster du skapat. och att JAG har den äran att få ett av korten i min ägo känns hur bra som helst.

Vilken utveckling det har blivit med dina "blom-högar"!

Ha det så himla bra.

Kramkram från Petra

2011-01-08 @ 19:43:08
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Halloj!! Där är du ju:-) !0 helt underbara favoriter och ska jag välja ut en så väljer jag......hm........jag väljer allihop, wow, du är så himlans bra.



Hoppas allt är bra med dej, länge sendan nu, måste vi ändra på.



Kram kram så hörs vi. Cathrin

2011-01-09 @ 14:23:24
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-12 @ 15:24:37
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0