Snabba(re) julkort!

Visst har jag berättat att jag är troligen sveriges, kanske norra europas, långsammaste kortmakerska? Inte bra när man vill ge julkort till fler än de två-tre närmast sörjande!! Jag har inspirerats av Mim (kolla hennes makalösa alster om du inte gjort det!!) och hennes underbara kort i vintage-stil och själv investerat i ett par ark. Gött att ibland kunna hoppa över några timmars färgläggning till julkorten:) Det här var verkligen superroligt och här kommer mina första 3 (bara det, jag har hunnit TRE kort istället för ett halvt!) Jag har frossat i nya serien vackra papper från Maja Designs "Fika" på allihop:) Först ett stafflikort i grön-bruna toner:




Stafflikort i lila Maja-papper:



och ett 15 x 10 kort i brunt:



Nu jäklar ska här skickas julkort i år! De fina arken med vintage-änglar finns på Hildas Rum, där köpte jag även ett tomteark som jag tänkte börja på också.

Första december idag! Advent är bästa mysigaste tiden tycker jag!! Jag gillar INTE jul, för många ont-i-magen-jular i bagaget för att riktigt kunna hänge mig tyvärr. Advent däremot, älskar allt vitt, stjärnor i varenda fönster, vita ljus och vita dekorationer - sååå härligt!! 4-åringens bästa goa farmor var här igårkväll och tillsammans hängde vi upp en jättestor tuuuung paketjulkalender som hon gjort:



Ni skulle sett hans ansiktsuttryck i morse - hans vanligen stora ögon blev jättejättestora och munnen gapade och det blev värsta dansen;) Nästan så man blir avundsjuk på den där känslan!!

Ni har väl inte missat den här superfina christmascandyn hos Petra/Paradise??



Passa på att skutta in och beundra hennes gaaaalet kreativa underbara alster samtidigt som du tar chansen att vinna något av de häftiga halsbanden från www.hittajulklappar.nu!

Kraaaaam på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är fantastiskt va fina kort man kan göra av det där fina vintageänglarna. Slog personligt rekord nyss påHUR fort det kan gå :D

Det är sannerligen en fröjd för ögat de fina Maja-papprena du använt.

Happy Crafting

/Maria

2010-12-01 @ 17:27:48
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Mim...

Tack snälla gulliga, vad kul att kunna inspirera. Jättefina kort med härliga vintagebilder.

Ha det bra....

2010-12-01 @ 19:34:15
URL: http://mimstankar.blogspot.com
Postat av: Linda - Pysselbus

Men vännen!! Vilka UNDERBARA julkort du gjort!! Jag är grymt imponerad... De är verkligen ljuvliga!!



suck Livet är inte direkt på topp, önskar jag hade sååå mycket mer tid att pyssla och blogga/surfa på men jag hinner inte med livet som det är... Men, men... det blir väl bättre framöver... Imorgon ska jag till den glänsande hufudstaden om tågen går... Utbildning på nya arbetsrättslagstiftningen. Ska faktiskt bli kul!



Hoppas allt är bra med dig i snödrivan!

Stor kram

Linda

2010-12-01 @ 20:17:04
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Patricia/tiza67

Kortet är ju finfina med de underbara vintage bilderna!

Jag tycker att det är kul att man kan göra kort utan att alltid ha med stämplar (förutom textstämplar)!!



Kramen på dig!!

2010-12-01 @ 21:30:33
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej!!

Men jädrar a´låda, vad fina dina kort blev. Såg ju en skymt av det ena, men alla blev gudomligt fina, wow.



Åh, jag ser mini-D framför mej när han i pjamas värsta rockar loss och får ögon som tefat, vilken lycka.

Kanske kan jag få låna ett paket till Peter när han fyller år på lördag, har ingen aaaaaaaaaning om vad jag ska köpa, suck.



Ha det bäst, kram Cathrin

2010-12-02 @ 07:41:16
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Maritha

OJ så fina kort du gjort vännen!!! WOW!!! Helt underbara! Bara älskar dessa papper....och alla dina fina motiv och blommor,det är bara så proffsigt snyggt att man storknar!!! =)



Hade inte haft nåt emot att få en sån kalender jag me....hi hi



ha det bra gumman

Kram Maritha

2010-12-02 @ 12:09:02
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Korten är superfina! Alltid kul när man får flyt i skapandet och att man blir nöjd med sina kort.

kram Annika

2010-12-02 @ 19:27:21
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Pernilla/Pillan

Underbara vintage-kort!! Den julkalendern kan jag förstå att han gillade!! kommer ihåg när jag själv fick en sån av farmor när jag var liten... det var helt underbart med alla paket! Kram

2010-12-03 @ 13:36:14
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej på dig!

Hoppas att ni mår bättre. Både från magsjukan och hostan och astman. Låter jobbigt.

Erik mår bara bra nu. Fick örondroppar. Hoppas att det ger med sig utan penicillin......han MÅSTE bli frisk till den 14 dec då han ska få nya plaströr. Igen.



Nice julkort ! Vad fint du fått till det. Och ändå i "Pernilla-stil" med snygga blommor och bling !! ;)



Kan förstå att E´s ögon blev stora....Erik är så arg för att han inte får öppna mer än ETT paket om dagen. Och tala inte om chokladasken......



Jag har fått jobb som fsk-lärare på Hakarps Rektorsenhet. Det kan bli var som helst ( med inte på Stensholm).....vet inte vart än. Ska bli skönt att flytta på sig. Trivs visserligen bra där jag är nu. Men har varit där u 13 år, det räcker va??



Kramkram från Petra

2010-12-03 @ 14:51:13
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Petra

Hej på dig!

Hoppas att ni mår bättre. Både från magsjukan och hostan och astman. Låter jobbigt.

Erik mår bara bra nu. Fick örondroppar. Hoppas att det ger med sig utan penicillin......han MÅSTE bli frisk till den 14 dec då han ska få nya plaströr. Igen.



Nice julkort ! Vad fint du fått till det. Och ändå i "Pernilla-stil" med snygga blommor och bling !! ;)



Kan förstå att E´s ögon blev stora....Erik är så arg för att han inte får öppna mer än ETT paket om dagen. Och tala inte om chokladasken......



Jag har fått jobb som fsk-lärare på Hakarps Rektorsenhet. Det kan bli var som helst ( med inte på Stensholm).....vet inte vart än. Ska bli skönt att flytta på sig. Trivs visserligen bra där jag är nu. Men har varit där i 13 år, det räcker va??



Kramkram från Petra

2010-12-03 @ 14:51:53
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Helena

WOW! hade ingen aning om att det kunde bli så läckra kort utan målat motiv! (Jag får nog ta en tur till Hilda jag med om jag ska hinna med mina julkort.)Men det är klart de blev kanon, det är ju inte bara motivet som är viktigt, du har ju dekorerat underbart som vanligt!

kram

/Helena

2010-12-03 @ 20:28:31
URL: http://helenaskort.blogg.se/
Postat av: Annelie

Underbart vackra julkort, föll tyngst för det lila...

Jag som så gott som aldrig skapar något i lila får nog tänka om, det blir ju verkligen supersnyggt!

Eller ja...det KAN ju bero på skaperskan också, det räcker väl förstås inte bara med att använda den färgen ;););)

Kram!

2010-12-04 @ 16:04:10
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Linda - Pysselbus

Hej gumman!! kolla mig blogg... En rolig överraskning!!



Kram

Linda

2010-12-06 @ 15:20:20
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0