Lite sting-tappande

Hej på er!

Jag har som ni kanske märkt förlorat lite skaparglöd? Väldigt tomt väldigt länge här på stackars bloggen:( 
Några anledningar är förstås att vi renoverade, att min kära flock med tonårsflickor varit utomlands 3 ½ vecka och jag tagit hand om mittentjejens ponny under tiden. Roligt, men rätt mycket jobb!
Bjuder på en bild ur en väldigt knasig vinkel från första ridturen:)



Jätteroligt att rida lite igen, det var hur många år som helst sedan sist!

Men efter allt som tagit tid - när jag väl fick min tid vid pysselhörnan så var all inspiration som bortblåst! Känns som om jag bara gör exakt samma hela tiden? Alla andra är så galet kreativa så jag får ont i magen:) Känner ni så ibland? Hur kommer man loss? Vill ju för allt i världen inte mista mitt andningshål i tillvaron! Liite bättre blev det av att åka till Hildas Rum och shoppa lite nytt! Passade bl.a på att köpa julstämplar på rea och dessutom ett underbart set textstämplar från Tim Holtz! Här är ett kort jag gjorde igår till min mamma som fyllt år och som dessutom står inför ett vägskäl med många val och många beslut:



Det blev ett "titt-ut" kort, med fönster och motivet på insidan:



Flickan är från söta S.W.A.L.K kollektionen med tillhörande textstämplar , även om jag hoppade över den texten just den här gången. Det fick bli fina Reprint-texten "Be yourself" istället:



Framsidetexten från Tim Holtz-setet, alla såååå underbara!!:



Blomhögar:



Baksidan fick få lite deko, älskar man inte bara Maja Designs "Fika"-serie? Så varierande och dödsvackra allihop.



Målade en jättehärlig stämpel till, från ett märke som är helt nytt för mig som Angelica tagit hem till Hildas. Ska bara leta reda på min försvunna kort-mojo, så ska det nog komma upp här med snart!

Stor kram på er, och TACK för att ni är så rara och tittar in fast uppdateringen varit usel!


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Jag tycker inte alls att dina kort blir likadana hela tiden, de är urfina och så ljuvliga och det ena mer enastående än det andra!



Däremot kan jag känna igen känslan. När den kommer över mig brukar jag fundera över varför jag skapar och oftast kommer jag fram till att det är för att må bra och kunna glädja andra. Eller så bestämmer jag mig för att testa en ny teknik, lifta någon annans kort och då brukar det lossna.



Kram Annika

2011-01-09 @ 19:29:59
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Så där får du INTE tänka, tänk bara på hur många med mig du inspirerar att scrappa!! Kortet är urläckert - hur söt är hon inte med sina för stora kläder! Och du färglägger (som vanligt) som ingen annan. Papper och blomhögar gör pricken över i:et - superfint! Poss

2011-01-10 @ 09:28:54
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

...glömde säga att stämpeln på baksidan var urläcker - du måste berätta hur du gjort den! Poss igen

2011-01-10 @ 09:30:26
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/
Postat av: Linda - Pysselbus

Gumman!!! SLUTA!! Så får du inte tänka!! Dina kort inspirerar mig som... julgröten för tomten!! Det är hopplöst när man tappar inspirationen men se om du inte kan hitta någon utmaning som du kan hoppa på? Bara du får tid att sitta lite så kommer den nog tillbaka... Oc nya saker är otroligt inspirerande! Mia har rea på Hobbyhärvan... och det är reor lite varstans så här efter jul och innan alla mässor...



Eller åk på en pysselträff, kanske? Vi ska till Karlstad på Svenk Scrapbookings träff i mars, men det är kanske lite långt dit...



Kram

Linda

2011-01-10 @ 10:00:03
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Petra

Men Pernilla då ! Låter inte kul att du har tappat gnistan ! jag kan känna igen det, men då får det ligga och vänta ett tag tills lusten faller på - och det gör den efter ett tag. Ta en bloggkoll och kolla runt vad andra gör eller varför inte göra ett kort efter en skiss?

....jag kommer självklart och hälsar på här ändå. Dina kort är absolut varierande och helt otroliga! JAG tycker att det är inspirerande att komma hit och hälsa på !!

Ha det så bra....

Kramkram från Petra

2011-01-10 @ 20:08:10
URL: http://petras-place.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej söta!! Kan ju nästan tro det är jag som skrivit......känner ganska mycket bläääääää och no inspiration är bara trött och vill få massor gjort och så sitter jag bara och glor....får sluta äta glosoppa;-)

Du däremot får ju bara massa fiiiiiint gjort hela tiden och inte ett kort är ju det andra likt.



Ska vi ha en sitta-och-glo-på-varandra-träff, så kanske det lossar.



Leta ordentligt så ska du se att du hittar skaparglöden.



puss och kram Cathrin

2011-01-11 @ 12:21:46
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Ida H

Jamen visst är det segt med inspirationen ibland, förstår precis!

Den hästen var ju precis lagom ju, visst är det kul!

Jag har varit dålig på att ta mig ut de senaste veckorna; skyller på snön & humöret...

Ska verkligen försöka komma på Vätterscrappen! Hoppas att vi ses.

Kram på dig sålänge & snart landar inspirationen på dig igen...

/Ida

2011-01-12 @ 17:23:32
URL: http://scrappida.blogg.se/
Postat av: Helena

jaa du! Om detta är vad du åstadkommer helt utan inspiration....... då vågar jag inte ens tänka på vad det blir när den kommer åter! kortet är ju helt underbart!

kram Helena

2011-01-12 @ 21:03:16
URL: http://helenaskort.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Kika in i min blogg kära du, det finns en sak till dig där!

kram Annika

2011-01-15 @ 22:52:02
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0