Nya stämplarna, födelsedag & Award!

Hej på er! Vilken rolig vecka det varit! I torsdags hade jag och Angelika  på Hildas Rum ju en distresskurs. Sju sköna tjejer var med, och både jag och Angelika var helt mållösa över hur fint de målade!! Riktiga konstnärssjälar! Jag hade i alla fall jätteroligt och det blev ganska sent innan vi var klara. Tack ni som var med och gjorde kursen så rolig:)
I fredags fyllde jag år och hela flocken stormade sovrummet på morgonen med sång, presenter och kaffe:) Rara dom är!!
Nu i helgen har min bästa Mia från Sthlm varit hos mig och hälsat på, har hunnit med lite shopping, kollat på hästtävling och massa massa prat:)

Ni vet de nya fina stämplarna från Hildas rum? Nu har jag färglagt en till och monterat klart kortet. Underbar och ljuvlig att måla!!



Jag är ju så kär i blått, så ni får stå ut med ytterligare ett:) Motivet i distressfärgen Chipped Sapphire:



Band, knappar, metall(älskar!!), blommor, rosor och bling från Hildas:





Sen är jag sååååå glad och stolt!! Har fått en Award från inte mindre än TVÅ härliga pysseltjejer:

Ulla och fina bloggen Himmelriket och
Linda och hennes vackra kort i bloggen Pysselbus

Tusen tack!!



Man ska berätta sjusaker om sig själv om man får awarden, så här kommer några:

1. Älskar fart, född med roadrage tror jag, och är galen i min supersportmotorcykel. Att som väldigt vuxen, välordnad 4-barnsmamma kunna dra iväg en timme med mannen på varsin SNABB mc då och då, är en rush utan dess like och en fantastisk ventil. Love it!!
2. Dricker galet mycket kaffe och kräver minst ett par muggar innan jag säger ett ord till någon på morgonen.
3. Gillar sport, mycket! Allt från ishockey, skidskytte till kampsport.
4. Är en bokmal av guds nåde och har säkert 20 hyllmeter med böcker. Verkar som om nästan alla mina 4 barn går åt samma håll, Saga som är äldst med sina 16 år har redan skrapat ihop två fulla bokhyllor..
5. Har en usel inre termostat, vill helst leva i 22 grader året runt och tål kyla och hetta precis lika dåligt;-)
6. Kattmänniska! Har två lockiga Cornish Rex flickor som förgyller hemmet.
7. Svag för vita hem... Längtar till den dagen barnen blir stora och jag kan ha vita möbler!

Bloggar jag följer och inspireras av, som får Awarden av mig:

Muhrens sida som äntligen gör kort igen efter ett längre uppehåll, såå fina skapelser!! När ni ser hennes kort så ser ni tydligt att jag är inspirerad av henne!!

Petra Paradise - som jag sagt förut, min första inspirationskälla och stor idol!

SasSa - Inte så ofta uppdaterad men man kan drunkna i timmar och beundra gamla alster! Så galet vackra kort..

Helena - min duktiga jobbarkompis som jag kan diskutera nya stämplar, tekniker och roliga scraptillbehör i evigheter med:) 

Cathrin - mångsidig pysslare där man alltid kan hitta inspiration, rolig härlig blogg som uppdateras ofta!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Åhhh, vad du är äckligt duktig på att måla!!! Ja, ursäkta ordvalet men jag hittar inte ord!!! Det är såååå fint!! Hela kortet är (som vanligt) en stilstudie i helt otroliga färgval och häftiga kombinationer!! Tusen tack för all inspiration!!



Kram

Linda

2010-05-09 @ 17:11:09
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Pysselbus

PS. Grattis i efterskott!!!

2010-05-09 @ 17:11:38
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack snälla för dina fina ord! Dina kort är underbara,kul att jag har lyckats inspirera dig!



Kram Linda

2010-05-09 @ 17:30:11
URL: http://www.muhrenssida.com
Postat av: Cathrin

Sitter med ett leende på läpparna när jag läste vad du skrev om mej:) Glad, glad, men du vet att det är fult att ljuga va?? Tack för awarden, måste tänka lite innan jag skriver något om mej.



Jag smäller av, du är ju makalös människa på att få till underbara kort. På lördag blir det Hildas en sväng för mej, kommer du?? Hoppas det.



Men herre gud nu höll jag ju på att glömma, Grattis lite i efterskott, var det 27(nu igen) eller??



Många kramar från Cathrin

2010-05-09 @ 19:01:47
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Mim...

Vilket underbart kort!!!

2010-05-09 @ 22:04:38
URL: http://mimstankar.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Först å främst, kortet är UNDERBART!! Älskar färgerna!

Själv får jag aldrig till blåa kort..så jag får väl ta å utmana mej själv att försöka göra det någon dag ;)

Du har i vilket fall lyckats ypperligt å motivet är supersött!!! <3



Tusen tack sötaste du för dina goa ord om lille mej!! glaaaaaad

Å tack för awarden!! En sån har man gjort ett par gånger..kommer nog inte på nåt roligt att skriva om mej själv längre fniss

Rolig läsning förresten!! :)



KRAAAAAAM

2010-05-10 @ 10:56:50
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Helena

tack snälla!vad glad jag blir!!! min första award!!!! nu får jag föröka leva upp till det! :-)

Och vilket fint kort du fått till, som vanligt!

kramar!

2010-05-10 @ 20:10:18
URL: http://helenaskort.blogg.se/
Postat av: Eva

Ahh, helt ljuvligt kort! Vilken söt stämpel och helt makalöst färglagt =)

2010-05-11 @ 18:33:53
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Har nu gjort min lista, först tyckte jag det var skitsvårt att skriva om sej själv men när det väl var gjort kom jag på massa andra saker, typiskt.



Kram på dej, Cathrin

2010-05-11 @ 21:38:16
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej!

Hittade hit genom Cathrins blogg. Och det stämmer precis som hon skrev, att du gör helt underbara kort.

Det är absolut inte sista gången jag besöker din blogg.

Skogstokiga hälsningar

Petra

2010-05-12 @ 12:34:56
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Vilket underbart fint kort! Färgläggningen är MAKALÖST fin och detaljerna såååå läckra.



Ha en bra dag//Gunilla

2010-05-12 @ 18:16:30
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hej vännen!



Tack för din gulliga hälsning hos mig, det väremer! =) Otroligt mkt vackert hittar jag hos dig, jag återkommer med största säkerhet! =)



Jag vill oxå passa på att tipsa om att jag nu har en skön utmaning nu i min blogg med tema "My Life" är du inte sugen att vara med? Det ligger en fin vinst i potten till bästa bidrag! ;)



Jag har lagt upp en rockig lo i Ed Hardy stil som inspiration till er som vill vara med! =)



Jag har oxå en rak-bok som du gärna får stå med i om du vill. Gå in i min blogg så ser du under rak etiketten hur du ska göra! =)

Ha det gott, kramar Ulrica

2010-05-13 @ 11:20:41
URL: http://www.mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej hej hej!! Ska bara börja med och säga att det där askmolnet fixar jag så det blåser in här över oss lagom till lördag och då betyder det att du kommer till Hildas; jabba:



Hi hi, blev du sugen på höns?? Jo man får ha höns i villaträdgård men inte tupp tror jag, och sen finns det vissa bestämmelser.....tror du kan kolla med kommunen vad som gäller. Här hemma går de helt fritt på ladugårdsbacken och ut på vägen om de har lust. Ibland får bilar stanna för de vägrar flytta på sig, hi,hi.



Ja de små dunbollarna är underbara just nu, om ett par veckor är de inte så söta längre, men blir finare när de växer till sig, och när de är ca 20 veckor får man ägg och det är en härlig känsla att plocka in sina egna ägg.



Kram Cathrin

2010-05-13 @ 21:33:17
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Petra

Tjohej!

Det gick inte att lämna kommentar i inlägget ovan om det rosa kortet. Det jag ville säga var att det är sagoligt vackert.

Ha en trevlig helg!

Skogstokiga hälsningar

från mig

2010-05-14 @ 18:18:36
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0