Monokromatiskt - skapa i en enda färgskala

Jag är väldigt svag för att göra monokromatiska kort som ni kanske märkt:-) Den här vintern har jag i stort sett BARA gjort kort enligt en enda färgskala, även om jag nu faktiskt börjar längta lite efter att gå loss i fler och starkare färger.
Det här bruna kortet är till min stora tjej som fyllde just i vintras, och det var kul att försöka få kortet att "lyfta" utan att få hjälp av olika färger:



Jag använde bruna papper, chalk och kopparfärgad embossing längs kanterna. Framsidan med tingturas textstämplar som passar extra bra till just den här fina födelsedagstjejen, eftersom hon heter just Saga:-) Alla papper, dekorationer och band från Hildas Rum som vanligt.
Insidan med swirls från Stempelgledes Grunge collection runt kanterna:



Fick bli en baksida för att binda ihop det hela:



Nu ska jag försöka kolla på hockey och måla lite motiv till lördag samtidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0