Grönt & svart

Hej!
Jippy jippy jippy! Varit hos Angelica på Hildas Rum och köpt de nya fiiiina distress-färgerna!! Hur sugen som helst på att pröva dem nu, men så måste jag på styrelsemöte istället för att pyssla ikväll... Hoppas på bättre lycka imorgon:-)

Igår gjorde jag ett kort av en av de nya stämplarna jag ännu inte hunnit prova. Nu har jag bara en kvar som är oprövad ifrån hela gänget jag köpte när vi var i Borås:-) Den här är en liten skoltjej med penna linjal och böcker, och jag tänkte kanske ge varsitt till mina duktiga döttrar som alla 3 har jobbat superbra i högstadiet/gymnasiet det här året! Kanske kan bli en liten avslutningspresent tillsammans med kortet med:-)



Motivet är målat med distresser som vanligt, men det var faktiskt inte så kul att måla den här.. Jag gillar när det inte är så mycket detaljer och mönster, utan vill gärna göra det själv. Den här stämpeln har jättetäta mönster så det lämnar inte mycket utrymme att påverka tyvärr, även om jag försökt lite:



En enkel grattisstämpel (från Magnolia??) och massa punchade blommor, band, bling och rosknoppar. Vackra, vackra papper från Maja Design Crea Diem kollektionen:





Ha så gott, hoppas ni får pyssla mer än jag ikväll:-)

Kramar

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Heeeej!



JOOOOO jag behöver kurs, sa alla fula ord jag kan plus några till innan idag när jag färgla.



Ditt kort är underbart, du har verkligen inspirerat mej så jag har kanske snott lite ideér av dej men det är ok att sno om man säger till va??

Annars får jag väl ta mitt straff, men du kanske kommer och hälsar på mej i finkan, hi,hi.



Hm,jag måste oxå till Hildas en sväng tror jag.



Ha det gott kram Cathrin

2010-04-20 @ 21:20:33
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

WOW! VIlket superläckert kort!

GIllade "Blomhögen" massor!

Å jag förstår ditt förtret över lite för detaljerade stämplar! jag har själv mycket svårt för såna..

Å vill oftast bara kasta motivet efter det är färglagt.

Man kan inte få till de rätta effekterna när det är så små partier att måla på...nä, STÖRRE FÄRGLÄGGNINGSOMRÅDEN TILL FOLKET!! ;P



Kramis!

2010-04-20 @ 22:48:49
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Pysselbus

Oj! Vilket häftigt kort!! Vilka läckra färger och hela... Jag blir alldelens mållös! Verkligen superfint! Här blir det till att lifta tror jag... ;-)



Kram Linda

2010-04-21 @ 13:29:25
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Catta

Hej!

Tack för titten och dina vänliga ord inne hos mig!

Och tack för lyckönskningarna med magen! :)



Gillar ditt grön-svarta kort! Vad snyggt det blev med alla blommor! Det är så läckert med den gröna texten bredvid motivet samt på blommorna!

2010-04-22 @ 13:04:39
URL: http://www.skymningslandet.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0