"Bara för att"-kort

Hej raringar!

Hur har ni det? Vi har haft besök från Stockholm av min bästa Mia och hennes man:) Sååå mysigt att ha dom här!
Värmer i hela själen att få prata lääääänge en sen kväll med en riktig vän..

Förra veckan gjorde jag ett litet bara-för-att-kort med ett av de nya motiven jag färglagt. Känner ju fortfarande att jag famlar lite efter min riktiga kortmakar-inspiration, så jag bestämde att pröva utan "mina" blomhögar och göra en enklare variant. Roligt att testa nytt såklart, och kanske lite nödvändigt att bryta mina gamla träliga spår, men ändå.. Känns inte riktigt jag, och inte riktigt bra heller. Men, men - altid lär man sig nåt!




Motivet är "Lovisa" från Vilda Stamps, sötplutta!



Fick bli en annan variant av handgjorda blommor, de små pappersrosorna. Måste nog bara öva liiiite till innan tekniken sitter;)




Men nu behöver jag hjälp!
Jag vill också ha nån sådan där tjänst som meddelar när favvobloggarna har uppdaterat! Verkar så smidigt och roligt, som det är nu missar jag hela tiden nya fina inlägg:(
Men hur gör man? Vilken tjänst är bäst? Hört om bloglovin och nåt som google har också. Ni datasnitiga tjejer därute kanske vill tipsa lite?

Ha en go söndagskväll, kram på er! 

Kommentarer
Postat av: mia

Åh så sött! Kanske inte ditt vanliga jag, men urgulligt Du är en tusenkonstnär och min scrapmentor.Kramiz

2011-01-30 @ 19:31:38
URL: http://witchscrap.blogg.se/
Postat av: Jessika

Flickan är ju så söt! Jag tyckte om dina nya blommor. =)



Kram

2011-01-30 @ 20:05:18
URL: http://www.jessikaspyssel.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Åh.....sötplutta kan du vara själv!

Ditt kort är bara helt super fantastiskt,tro inget annat. Ibland kan det vara kul att testa något annat, men som du säger inte riktigt du, visste jag inte hade jag nog inte gissat på dej......men å andra sidan gissar jag alltid fel:-(



Guuuud så härligt att du haft bästa vännen hos dej i helgen...lycka lycka.



kram kram Cathrin

2011-01-30 @ 20:47:21
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så fiiint!

Underbara stämplar från Vilda. Vill ha!

Låter som att du haft en toppenhelg. Jag har inte alls hunnit med så mycket pyssel som jag önskat... men jag laddar inför Vätterscrappen. Syns då!

Ha en skön vecka!

Kram Emelie

2011-01-30 @ 22:06:23
URL: http://emeliespysselsida.blogspot.com/
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhhh, gumman!! Må hända är det olikt det du brukar göra men ändå lika läckert!! Wow! Och dina nya blommor är ju såååå snygga!! Vaddå öva? Läckert med swirlsen också... Och den lilla tjejan är ju bara sååå truligt treårig!!



Kramis

Linda



PS Har ingen aning om hur man gör en sådan där datagrej... Det finns som "gadget" i blogger så det är bara tillagt... Enkelt och mycket praktiskt!

2011-01-31 @ 10:43:54
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Jag tycker att du har fått till ett helt fantastiskt kort precis som alltid. Din färgläggning är makalös och det lyser upp hela kortet och dina blommor är riktigt söta. Fortsätt testa olika stilar så ska du se att du breddar din syn på vad som är DU.



Jag har bara erfarenhet av bloglovin och det är toppen enligt mig, finns säkert andra varianter som är minst lika bra eller kanske bättre. Lycka till!

kram Annika

2011-01-31 @ 12:21:45
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Maritha

Säger som kortet...." vad vore världen utan dej"...SÅÅÅÅ TRÅKIG!!! Jag tycker minsann att du har lyckats alldeles förträffligt pyret med ditt fina kort,men varför skulle du inte det? Du är ju bara galet duktig!! Din färgläggning is to die fore!! =) LÖVLY!

Kul att testa lite nytt!



Ha det så gott vännen

Kramen

2011-01-31 @ 21:07:41
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Annelie

Åh vilken söt stämpel! Kortet är ju superfint! Å alldeles underbar färgläggning...suckar jag som precis har börjat lära mig...

2011-02-01 @ 09:08:28
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Kortet är supergulligt - du färglägger som vanligt hur fantastiskt som helst och placering och färgval gör kortet till godaste ögongodis!:)



Poss

2011-02-01 @ 12:10:54
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Heeeej skruttunge!!

Jag är så arg!

Jag var helt säker på att du fanns med i min bloglovin lista..så jag har väntat och väntat på att du ska uppdatera. Nu gick jag in på mitt bloglovin å såg att din blogg inte alls var medlagd! Gaaaah

FASA! HUr kunde jag missa liksom!?!

NU är du dock medlagd så nu kommer jag inte missa ett endaste inlägg av dej!! :D

Japp, jag rekommenderar Bloglovin.com

Regga dig (gratis) och sedan är det bara till att lägga upp de bloggadresser du vill följa.

Så kommer det mail så fort någon uppdaterat.

SMIDIGT som tuwsan! :D



Ditt kort är huuuuur fint som helst!

Gillar att du testat på något nytt! Det behöver man göra någon gång ibland, mest för att känna att ens stil man envist håller sig till inte är så pjåkig ändå ;)

Fast..det gäller förvisso bara mej.

Du kan göra vilka kort du vill ser jag! De blir lika fina hur du än gör!! blink

Älskar de söta små blommorna och pärlswirlarna!

Supersnyggt!

För att inte tala om din färgläggning..suckar och dreglar om vartannat



Må gott sötnos!



KRAM Petra

2011-02-03 @ 22:24:12
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0