Världens absolut långsammaste kortmakerska?

Det måste vara jag! Jag tycker alltid alla andra är så produktiva och blir grön av avund på dem som får det ena vackra projektet efter det andra att rulla ur händerna på ett kick.. Hur gör ni? Berätta så kanske jag kan få lite tips:-)
Så här gör jag: Först välja motiv, välja akvarellpapper eftersom jag växlar mellan 150, 250 eller 300 g papper. Sedan stämpla upp och måla med akvarell (mer sällan), eller distresser. Innan jag är klar med motivet kan hela kvällen ha gått och jag får vänta till nästa tillfälle vid pysselbordet!



Sedan välja papper. Det tar tid! Jag älskar papper och har mängder...! Härligt, men det tar ju ännu längre tid. När väl papprena är valda skär jag till lite grovt, prövar olika kombo av papper och placeringar. När jag valt någorlunda "klämmer" jag fast de lösa papprena/dekorationerna med händerna och knäpper ett kort med mobilen, för att komma ihåg hur jag tänkt:



Sedan chalkar jag alla kanter och limmar allt på en gång, med "mobil-skissen" som grund. Sist blingar jag, glittrar och ev lägger till. Insidan gör jag allra sist, med ev överblivna pappersbitar och stämplar/swirlar efter behag:



Sammanlagt kan jag lätt lägga 3-6 timmar på ett enda kort... Skojade med min jobbarkompis Helena som inte heller är någon turboscrappare, att om vi skulle sälja korten så skulle vi behöva ta 400-500 kr för att få en dräglig timpenning, hi hi:-) Tur att det inte är jobb på accord utan bara en galet rolig hobby!!

Hur gör ni? Tips tas tacksamt emot!

Kram kram:-)

Kommentarer
Postat av: ulla

Vilka fina kort,

jag är ny som scrappare/bloggare och märker åxå att detta tar mycket tid. Men jag gör det mest för "hälsans"skull. Jag mår så bra när jag får pyssla i min egen bubbla.

Jag gör precis som du,jag har en bricka där jag lägger allt som ska tillhöra just det kortet.

Utgår alltid från bildens färger.

Har en stor väska med alla verktyg bredvid så jag slipper leta efter det ena å andra.

Samlar alla kort i en låda VÄL SYNLIG (förutom de jag ska ge bort)och den som vill köpa kan ge femtio spänn som jag lägger till nytt material.Alltid är det någon som behöver ett kort.

Må så bra i ditt kortskapande...

2010-04-08 @ 11:23:53
URL: http://mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Emelie

Du är verkligen fantastiskt duktig på att färglägga dina motiv, jag ser verkligen fram emot att gå kursen på Hildas rum.

Jag börjar oftast med att lägga fram det jag vill ha med på mitt kort och sedan brukar det gå av bara farten eller kanske inte... det tar tid för det ska funderas och vändas på ett antal gånger...å som du skrev, tur att man inte tar timpenning :-)

2010-04-10 @ 21:18:14
URL: http://emeliespyssel.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0